söndag 2 augusti 2015

DNS

Jag gillar varken förkortningen DNS eller DNF, DNF är nog snäppet värre när jag tänker efter. I fredags gjorde jag en DNS. Det betyder Did Not Start (och DNF betyder Did Not Finish). Det betyder att jag är besviken på mig själv men troligtvis gjorde jag rätt ändå. Jag och Sara hade anmält oss till världens häftigaste grej - simma 21 km. Och fika. Jag gillar att simma, jag gillar långdistans, jag gillar att fika. Loppet för mig. Men vi hade också sagt att om vädret är emot oss eller om det finns risk för skada så gör vi det inte.

Vädret svajade fram och tillbaka men till slut hamnde det på sol, 9 grader på morgonen och 17 på eftermiddagen. Jag började oroa mig för att frysa, att få ont igen och så började halsen skava någonstans där. Jag valde en DNS men Sara genomförde det hela tillsammans med mina klubbisar Cavallin och Uffe. Ni är grymma! Läs Saras racereport här.

Fick en fikabild sms:ad och nu känner jag att jag också vill simma det där.....

Inga kommentarer: