måndag 2 februari 2015

Utbildning med Malin

I helgen bjöd gymmet alla instruktörer på utbildning med Malin Tittonen från Måndagsklubben i Falun. Malin elitsatsar i crossfit och deras lag kom på 3:e plats i EM förra året vilket gav dem en biljett till VM i Los Angeles i somras. Genast blev jag sugen på att få en likis-väska som Malin har. Med Mumintrollet och allt.
Malin tränar fyra timmar om dagen förutom att hon arbetar heltid med att utbilda PT-studenter, håller i utbildningar som denna, kör klasser här och var mm. Min nya idol. Dessutom är hon grymt stark. Vilken kropp!

På utbildningen fick vi gå igenom de fem viktigaste punkterna när det gäller att hjälpa våra deltagare att hitta rätt i alla övningar. Vi fick givetvis praktisera detta på varandra och känna efter när vi gör rätt och när vi gör fel. Vet inte hur många knäböj jag gjorde under förmiddagen....
 På eftermiddagen fick vi göra diverse styrke- och rörelsetest. Mycket nyttigt att se vilka obalanser jag har i kroppen, vad jag behöver jobba på. De största överraskningarna var att mina raka magsmuskler var svagare än vad jag trodde medan största överraskningen var att jag faktiskt klarade mig riktigt bra i de andra testerna, även när det gäller baksidan av kroppen som tidigare varit min akilleshäl. Stolt som en tupp och tänker att något gör jag rätt i min träning.....
Vi avslutade med en grym WOD som totalt sög ur det sista ur mig. I lag, en kortlek, multiplicera valören med 5 och det ger antalet reps som ska göras. Kan här nämna att vårt lag fick både ess och kung klöver. Det blev måååååånga pull-ups det.

Inga kommentarer: