torsdag 19 februari 2015

Planering och avstämning

Mitt liv just nu - överlev. Jag hattar från det ena till det andra, planerar kommande utmaningar samtidigt som jag parerar det som sker i dag. Men jag gillar "living-on-the-edge"...

I tisdag hade jag dejt med ett gäng brudar som jag ska köra Stafettvasan med. Vet inte hur jag lyckades säga ja till det men nu blev det så och det ska bli kul! Jag har fått andra-sträckan från Mångsbodarna till Evertsberg, 24 km. Det blir nog bra. De har lovat att jag ska få äta hamburgare och dricka kaffe i Evertsberg, de vet hur man ska locka med mig de här brudarna. Dock vet jag inte hur min kropp kommer att kännas efter 9 mil skidor på söndag, en tjänsteresa och pang på med nya mil på fredag men det blir som det blir.
Planerar också våren och en ny Bootcamp med den här sköna pinglan. Vi körde konceptet i höstas och det var magiskt! Fyra veckor, tre morgonträningspass per vecka, en massa skratt. Vecka 17 kör vi så håll utkik!











































Fast jag tränar förstås också. Det kan man tydligt se på siffrorna som jag kletade ner och i stort sett är oläsbara under gårdagens träning med Gävle Tri. Fight Gone Bad minsann. En minut per övning, fem övningar, fem varv med en minuts vila mellan varven. Det är..... jobbigt.
Naturligtvis med finsk nedvarvning, här är en del av gänget och en del av nedvarvningen.
Men så är det skidorna då. Mitt huvudfokus just nu. Solen skiner och det är utlovat + 7 grader i dag. Galet! Jag vill att det ska vara massor med snö och kallt! Mina mil är gjorda, ska försöka få till några kilometer i morgon och några på lördag men sen är det nog slut. Hittills har jag knåpat ihop 299,21 km enligt Funbeat. Jag hade som lägsta-mål 25 mil och helst 30 mil så det här blir bra. Jag är nöjd för jag pysslar ju med lite annat än skidåkning också.... Och just ja, Mannen har köpt nya stavar till mig! Supersnabba sa de i affären!
Nu hoppas jag på perfekta spår, perfekt väder (solsken), lagom kallt (-5), medvind och nedförsbacke från Sälen till Mora om 10 dagar. Men innan dess ska jag en sväng till England. Bland annat.

Inga kommentarer: