tisdag 20 januari 2015

Fenben

Anade oråd när SSSSara skickar ett meddelande på kvällen om att ta med fenben. Först förstod jag inte vad som avsågs så jag fick tänka ett varv till. Fenben, just ja, det är sådana där grejer man sätter på fötterna som ger mjölksyra. Just ja. Så länge sedan jag använde dem att jag fick damma av dem.
Gnuggade ur sömnen ur ögonen, den sista sömngnuttan försvann när jag såg mig själv i spegeln (ringar under ögonen redan INNANsimpasset), av med papiljotterna ur håret, en stor kopp kaffe och lite annan utfyllnad, iväg mot simhallen. Mörkt, kallt, halkigt.

Som vanligt känns de första hundra metrarna helt galet jobbiga - det går aldriiiiiig. Men rätt vad det var så släppte det. Så tada, jag skickar vidare Saras pass till bättre behövande för mina ben behöver inte passet mer i dag. Inte under hela veckan faktiskt.

Insim 200 meter

Teknik 4 x 75 m (25 benspark, 25 armar, 25 sammansatt)

4 x 100 fenben (frisimsbenspark med platta och fenor)

20 x 25 meter med 10 sekunds vila mellan
1:4, 1:3, 1:2, 1:1, 1:1, 1:2, 1:3, 1:4*

4 x 100 fenben

Avsim 200 meter

Tant fick bogseras ur bassängen och sondmatas på jobbet. Så går det när man hänger med ungdomar och tror man kan hänga med. Tant borde skämmas.

* 1:4 betyder att du ska öka farten på varje intervall och det är fyra intervaller; första lugnt, nästa lite hårdare, tredje ännu hårdare och sista max. 1:3 är tre intervaller med stegrande intensitet osv.

1 kommentar:

SSSSara sa...

Alltså du är ju underbar. Det är så roligt att läsa sånt här. Fantastiskt bra jobbat imorse. Du fixade det ju plättlätt, och jag är grymt impad över din fart på bensparken!!