onsdag 26 juni 2013

Köpte coola triathlongrejer som belöning

Nu är dejten över för den här gången. Ovan ser ni att jag bytt om från trånga kjolen till tightsen, matchar bra. Johan konstaterade att jag som vanligt skaffat mig ett snett bäcken, "lossade" på några låsningar i ländryggen och bröstryggen, gav mig en hård massage på vissa rygg- och rumpmuskler som stramat till sig och skickade sedan ut mig med en förmaning om att göra rehab-övningarna på riktigt och inte bara lova. Jo, jag lovar. Tre gånger om dagen. Jag lovar.

Det visade sig att knäskadan jag ådrog mig under maran handlar om en spänd hamstring där muskelfästet fått sig en omgång den inte ville ha. Och så är piriformis på dåligt humör. Jo tack, det vet jag. Och mina stackars utåtrotatorer som ska smekas medhårs via uppbyggnad och stretch. Mmmmm, hur många gånger har jag hört det och förträngt det. Men nu så! Så fort det slutar pirra och kännas konstigt i ryggen och benen så ska jag göra rehab så det står härliga till! Men i dag får jag vila. Eller simning är OK sa han men det vet jag inte om jag vill när det blåser 15 m/s, regnar och är typ 10 grader varmt. Brrrrr.

Men efter besöket uppmuntrade jag mitt triathlonutövande med några coola saker i alla fall. Från IKEA. Fancy.
 Blev också hungrig av allt träningspratande, hittade som tur var lite mellis i bilen.
Och eftersom jag ändå ska vila så slank jag in på Pressbyrån där jag äntligen hittade nyaste numret av Stark och dessutom en Triahlon-tidning. Dessa ska jag ägna mig åt i kväll i soffan. Kan nästan lova att det blir glass också.

Inga kommentarer: