måndag 17 december 2012

Och så blev det måndag

En härlig helg i Sälen är över för den här gången. Vi lyckades med det mesta faktiskt. Anlände till en husvagn som var kallare än ett normaltkallt kylskåp. Till och med ketchupen hade frusit till is. Vattnet fruset, spolningen på toaletten frusen, allt är kallt och fuktigt. Värmen upp på högsta nivå, på med golvvärme så det knappt gick att gå på golvet, kupévärmare full fart och sedan drog vi till bastun för att tina upp. Bra plan för när vi återvände var det som en bastu även i husvagnen och det mesta hade fått normal temperatur.
Skidor utför hela lördagen och söndagen. Härligt! Toppade helgen med ett löppass när vi kommit hem, underbart väder, härliga julljus överallt. Benen pinnade på och jag ville aldrig sluta springa. 

Och så måndag igen då. I dag en massa förberedelser för jul och annat (=min födelsedag i morgon) och kanske hinner jag med lite träning också om jag har tur. Och att vägarna från Storstaden är något sånär farbara i kväll när jag åker hemåt.

Inga kommentarer: