onsdag 20 april 2011

Tre av tre - check

Det är tuff vecka denna vecka. Det märks. Av tre möjliga dagar har jag kört morgonpass alla tre. Måndag och onsdag löpning, tisdag simning. Riktigt skönt att träna på morgonen men jag blir också ruskigt trött framåt eftermiddagen av det. Tur att jag får träna på kvällen också. I måndags kväll racer, i går kväll BodyPump och i kväll väntar Functional Moves och kanske spinning.

Jag märker redan nu en skillnad i min träning när jag börjat periodisera den. Jag har mer ork på de pass jag kör, jag har mer träningslust och under min tuffa vecka är jag konstant hungrig. Tror att jag måste börja lägga in fler mellanmål med fett och proteiner under de tuffa veckorna.

Sneglar lite lätt på min träning inför Varvet, känner kanske inte riktigt att jag är där jag vill vara inför en halvmara men å andra sidan har jag fortfarande ett par veckors träning kvar. Den här veckan ska jag köra ett långpass på ca 14 km, nästa vecka ca 16 km och avsluta med ett pass på ca 18 km två veckor innan Varvet. Däremellan ska jag hinna med några kvalitetspass också. Jodå, det blir nog bra det här. Kom också på att jag inte anmält mig till Lidingöloppet men nu är det gjort!

1 kommentar:

Cattis sa...

Låter underbart med morgonpass, jag har inte börjat med det än, men längtar efter det, så kanske en morgonrunda i påsk.

Härligt med fem maratonlopp. Min maratondebut blir 100-årsjubileet i Stockholm nästa sommar.
/Cattis