torsdag 7 april 2011

Smider planer

Det är inte klokt vad många planer man hinner göra om träning när man har återhämtningsvecka! Det märks redan i kroppen att det är återhämntning, kroppen är mer alert, pigg och träningsvärken som jag dragits med länge är nu som bortblåst. Känns som att kroppen vill ha något att bita i. Men nej då, det ska den inte få. I går vilade jag mig i form genom att besöka ett häftigt företag med mina tjejpolare. En yxfabrik vars VD är en tjej på en sisådär dryga 20 bast. Så coolt! Och miljön som yxfabriken finns i, ALLT är orginal sedan början av 1900-talet. VD'n visade oss igenom hela den hantverksmässiga tillverkningen, de gör alla steg från smide, slipning, skaft mm på fabriken. Avslutade kvällen med god mat, rosa champagne och kanske lite vin också. En underbar onsdag.Ovan "tänderna" där yxan får sin form. I dag laddar jag för någon typ av kvalitetslöpning (om nu inte stormen tar mig innan det) och sedan en härlig yoga senare i kväll.

Inga kommentarer: