söndag 23 augusti 2009

En lördag i bilder

Ett långpass inplanerat, både för mannen och för mig men inte samtidigt. Ibland föredrar han manligt sällskap och framför allt sällskap som mer taktar på 5 min/km än närmare 7 min/km som jag gör. Män gör manliga saker tillsammans typ.

Det ösregnar konstaterar vi på morgonen. Inget långpass för de kräsna männen (tydligen rädda för att frisyren ska förstöras, bah). En livlig debatt kring frukostbordet om vad dagen borde innehålla. Det slutar med att även jag får ge mig och det blir Staden för shopping och bio. Fast först en kort runda i regnet ändå - jag gillar att springa när det regnar.

Shopping - inte alls till mig utan bara till barnen. Såg en massa roliga träningskläder men nej.

Avslutade shoppingen med bio - En natt på muséet 2. Helt OK familjefilm bara man har mycket popcorn.

Hem igen, solen börjar skina. Vi trotsar solen, äter middag med vin och tittar på en till film av bara farten. Det blir En shopoholics bekännelser. Lite halvfånig film som handlar om en tjej som blir lycklig av att shoppa (vem blir inte det?). Nu handlade det inte som Nike, Röhnisch, Adidas och sånt utan Burberry, YSL och annat trams. ;-)

Snipp, snapp, snut så var den lördagen slut! Och inget långpass.
Distans: 5 km
Tid: 28 minuter - rekord!
Känsla: Jag älskar att springa när det regnar!

Inga kommentarer: