torsdag 28 mars 2019

Sjuk, sliten eller bara kass karaktär?

Ni vet den där känslan, något skaver, något är inte rätt. Ömsom varm, ömsom kall, huvudet känns som en bomullsboll, lite snorigt, kanske kanske en vag känsla i halsen eller så är det bara inbillning ty Sonen har hånglat med sin flickvän så att han fått halsfluss (eller så är det hon som fått det från honom som kärlekspresent).

Men i dag blir det en hemmajobbardag och jag har precis beslutat att det också är träningsförbud.

Hur tänker ni kring "konstig känsla" vs sjuk vs träning?

För övrigt försöker jag få ihop mitt liv som för det mesta är en logistikutmaning. Jag borde kanske jobba med logistik/planering i stället? Eller kanske inte när jag tänker efter. Här förflyttade jag mig i alla fall med Honom till ett par dagars jobb kombinerat med middagsdejt och föreläsning i Stockholm. Typiskt bra dagar.
Lyxlunch på tåget - dumplings är guds gåva till mänskligheten tycker jag.
Nu ska jag jobba vidare eller först ska jag boka om vårt Mallis-flyg bara. Va? Ska hon till Mallis? Vad då? När då? Med vem? Varför? Håll ut, alla svar kommer inom en snar framtid. Tålamod är en fiskares bästa vän och Marres sämsta vän/sida.

Inga kommentarer: