onsdag 1 augusti 2018

Senaste typ 30 timmarna

1. Simmade utan våtdräkt. Faktiskt första gången jag genomförde ett OW-pass utan våtdräkt på. Gick finfint om än långsamt.

2. Blev friad till på bryggan. Det kom sig så att jag simmade själv (med boj förstås), en för mig okänd man (ej från min håla) låg och solade på "min" brygga, vi började prata. Han var cool, hade tävlat massor i olika typer av multisport, vandrat i Himalaya, sprungit marathon på konstiga platser osv. Intressant samtal. Till slut sa han åt mig att hoppa i innan solen hann gå ner. Efter en stunds simmande dök han också upp och simmade med mig. Vi fortsatte samtalet när simningen var över och plötsligt utbrister han "jag har blivit totalt kär i dag, vill du gifta dig med mig?". Ööööh.....
3. Åkte hem för att genomföra ett löppass på 30 minuter. Tungt. Lyssnade på Coltings podd om överträning, två Coltingcitat "överträning är som death by fire för atleter" samt "det är bättre att stå på startlinjen 10 % undertränad än 1 % övertränad".

4. Till gymmet för att köra styrka (kort sådan i dag), fokuserade på rörlighetsövningar.

5. Mat och sova.

6. Cykelintervaller i ottan - 4 x 8 minuter. Hell Yeah!
7. Samtal med coachen. "Om du inte hittar en fläkt, sno en, jag betalar din borgen om du åker fast (för att kunna sova på nätterna)". "Klä dig i så lite kläder du kan så länge det känns bekvämt och inte är olagligt (under mina löppass)". "Fanta är den ultimata atletdrycken, drick så mycket du någonsin kan". I will.

Nu fortsätter jag jobbandet, stenhårt, betar av den där excel-listan i rasande fart, sjukt effektiv.

I kväll ska jag på bio-dejt. Längtar. Hjärta, hjärta, hjärta. OBS! Ej med ovan nämnda friare.

Inga kommentarer: