tisdag 18 november 2014

Morgondate

Vissa tisdagar är bättre än andra. Den här tisdagen hade jag dubbeldejt i simhallen, hur ofta händer det?

Mitt pass bestod i insim och sedan andningsövningar. Jag suger på andningsövningar! Det var 25'or där jag i första längden skulle andas varannat simtag åt höger. Andra 25'an skulle andning ske varannat armtag åt vänster. Sedan följde var fjärde armtag höger, efter det vänster och slutligen var sjätte armtag höger och till sist vänster. Jag kan verkligen inte andas åt vänster! Hela kroppen hamnar i obalans och jag vobblar fram. Träning, träning, träning....

Serien i dag - sex gånger 100 meter fullt fräs med fenor, av med fenorna och kör 50 m till. Jomenvisstsörru.

Mina dejter då? Jo, låt mig först presentera Nalle-Maja (aka KB-kollegan).
Hon har tagit tag i simningen igen vilket gör mig glad! Jag tvingar henna att skovla för brinnande livet. Hon tycker det är roligt. Det där sista hittade jag på själv.

Min andra date var Supersnällasilversara. Vi kan kalla henne så. Hon är så snabb att jag inte ens hann fota henne. Hon är typ 100 år yngre än jag och så är hon supersnabb tävlingssimmare. Hon gjorde intervallerna (typ) med mig men med handpaddlar på. När hon var klar hade jag en kvar..... Sa jag att hon är snabb?
Det är roligt med simning. Och det är extra roligt med kompisar. Även om jag kanske inte är jättesocial under mina intervaller så blir det ändå lite pepp och snack mellan intervallerna. Och framför allt summering av passet i duschen/omklädningsrummet. Eller som i dag när flickorna fick se hur jag kombar tåhävningar med att blåsa håret. Bara en sån sak. Jag är en brunn full av kunskap. Och mossa.

1 kommentar:

Supersnälla Silversara sa...

Hahaha, du är rolig du. Underbart. Fånflin påkopplat resten av dagen... Och vilken superfin bild du lyckades hitta! Jag antar att det ska stå Stålmaarit. Du är verkligen fantastisk, järnkvinnan :-)