måndag 3 november 2014

En helg i fjällen

Det är så uppfriskande och hälsosamt i fjällen. Pyttsan. Så här slut var jag efter Johan Olsson-intervaller uppför en slalombacke.
Jag och Mannen körde lätt uppvärmning med stavar och sen fullt ös 15 sekunder, försöka överleva och få in syre i 15 sekunder, på igen. I 10 minuter. Trodde jag skulle då de sista intervallerna när backen blev brantare och brantare. Varför kallar de backen för Familjebacken? Borde vara Mördarbacken. Fast å andra sidan brukar man ju åka den nerför och inte springa uppför.
 
Vi hann också cykla en sväng på Kungsleden. Typiskt bra dag.
I alla fall så här långt när stigen var bred, fin och jämn.
Precis innan fotot nedan är taget har mamman i familjen ramlat typ hundra gånger i lervälling och Sonen har konstaterat "äh, vi vänder, vi kan inte ha henne med på de här stigarna". Kärlek. Full med blåmärken är jag i alla fall. Gott med fika.
Har spelat Yatzy och plump i husvagnen. Varierad framgång. Mannen har fokus.
Och så har Mannen och jag cyklat en sväng också. På lätta stigar och vägar. Utan snorungen som tycker att mamman cyklar för sakta.
 
Vi var på campingens pub också. Då får man ta av sig skorna i hallen innan man får beträda storstugan med långbord och människor i fleecetröjor.
Det snöade!
Och det töade.
Batterierna är laddade!

Inga kommentarer: