tisdag 11 februari 2014

Dubbla duvan goes muuuuuu

Vet ni, Björgen-intervallerna i går gick som en dröm! Jag hade verkligen inga förhoppningar om att kunna pressa mig men ta mig tusan. Hemliga vapnet var nog pulsklockan som fick följa med och jag kunde se att jag pressade mig utanför mellanmjölken (förstörde även frissan med allt svett, urk, skojabara).

Firade med några marklyft, chins och dips.

I morse var det däremot segt. Som vanligt på tisdagar stod simning på schemat, ett lätt pass i dag men ändå så segt. I kväll ska jag också hålla löftet till min Yogi; jag missar vår yoga då jag är bortrest men ska därför yoga i min ensamhet på hotellet. Jag ska göra den där dubbla duvan (eller firelog pose som den också kallas, jag fattar varför). Så här ska den se ut:
Och här är områdena som brinner:
Double Pigeon
Ni ser, exakt där jag behöver tänja och jobba.
 
Tyvärr känner jag mig långt ifrån som en duva när jag gör rörelsen, känner mig faktiskt mer så här:



Inga kommentarer: