onsdag 20 februari 2013

Onsdagsstatus

Har sovit uruselt i två nätter nu. Kroppen kommer inte ner i varv, jag vrider och vänder på mig, hostar, kollar klockan, snurrar ett varv till för att kolla på klockan igen. Trist. Antingen har jag sovit för mycket när jag varit sjuk eller så är det kroppen som har abstinens efter att göra av med överskottsenergi. Jag väljer det senaste.

I går körde jag kettlebells för första gången. Vilken känsla! Men jag tog det ytterst lugnt, så fort pulsen ville upp tog jag ner den. Vänligt men bestämt. Fick inga hostattacker och hade ingen speciell trötthetskänsla. Men i natt kände jag att halsen rev till, hostan var något värre och jag tar det säkra före det osäkra och ger bort min lunchklass i dag till donnan nedan. Utifallomatt.
Donnan som varit på helig Spartan-mark hela helgen och insupit så mycket inspiration att det räckte och blev över till oss på gårdagskvällens planeringsmöte för framtida kettlebellspass. Underbar kväll! Kanske därför jag hade svårt att sova för alla nya idéer körde runt i huvudet?

Inga kommentarer: