tisdag 7 juni 2011

Vätternrundan - onödig information

OK, nu börjas det, håll i er! Dags att börja tokladda för Vätternrundan!

Först, lite värdelöst vetande, statistik på hur många som startar viss tid och hur lång tid de tar på sig för att nå Motala. Plottrig tabell, vill ni läsa den mer noggrannt, gör det här. På min starttid 20.00 kan jag läsa att de flesta förra året kommit in på 12 timmar och 30 minuter. Jajjamensan! Omcyklad så det heter duga alltså!
Något annat jag snubblade över var en packlista inför Vättern, mina gigantiska packningar bleknar i jämförelse... Mina kommentarer med grönt.

Benvärmare/knävärmare/armvärmare - är väl ingen tunnis heller
Cykel - ja, OK då, fast det tar en massa plats
Cykelbyxor
Cykeldator - SJÄLVKLART min Garmin
Cykelglasögon
Cykelskor
Cykelstrumpor
Cykeltröja
Däcksavtagare - som jag inte vet hur man gör med men de ligger med
Ekernyckel - ????
Eltejp (för att sätta fast saker på ramen) - öh, nu förstår jag inte, varför skulle man vilja det?
Extra slang+lagningslappar i reserv - ha, ha, lagningslappar!!!!! Med Musse Pigg eller? Ni vet såna som mammor lagade jeansknän med. Ha, ha!
Flaskor/camelback
Fram/bakljus+extra batterier - har fortfarande inte fixat, måste, måste
Handskar
Hjälm
ID-kort - för att kunna köpa öl i Jönköping eller?
Jacka/regnjacka/vindväst
Kedjenit/Missing link - ?????
Lypsyl - tar hellre läppglans och mascara
Linement/balsam/Vicks rub - det här fattar jag inte heller, för vad?
Medicin/allergitabletter
Midjeväska - hmmm, kanske smart?
Mobiltelefon - japp! Annars kan jag ju inte blogga under rundan.
Multiverktyg+verktyg för "sista-minuten"-meckande - näääää, tar med min Man
Patientbricka - finns det ens sånt nuförtiden?
Pengar/kreditkort - Outlet i Jönköping mitt i natten?
Plastpåsar för förvaring av saker som skall med i cykeltröjan
Pulsklocka+pulsband
Pump/kolsyrepatroner+riktig pump för ordentligt tryck innan start
Reflexer
Regnkläder (för tunnisar)
Salttabletter/anti-kramptabletter
Sax (till att klippa bort överflöd från nummerlapparna) - spara några gram eller?
Skoöverdrag
Solkräm
Sportdryck/bars/gel
Startbevis
Svettband/bandana/keps
Undertröja
Vaselin/byxsalva
Öronproppar (till övernattningen) - tror inte jag ska övernatta under vägen men vem vet

Och statistiknörden i mig konstaterar nu nöjt att jag tillryggalagt 933,64 km på racer i år (varav 289,5 km i juni). Nu återstår så lite, så lite. Ett kortpass i morgon bitti, en långpass på söndag på 10 mil, två kort pass nästa vecka.

1 kommentar:

Anonym sa...

Någon är nördigare än du......
Skönt att se att laddningen går enligt plan! Kommer gå galant!
anna