torsdag 11 februari 2010

Uppladdning pågår

Med alldeles för lite sömn under tjänsteresan, är det nu dags att på allvar börja ladda inför lördagens skidlopp på 3 mil. Anledningen till sömnbristen är inte för mycket god mat och gott vin, nä, det beror helt och hållet på spöken. Jag bodde i ett gammalt Brukshotell (som alltid när jag besöker orten) och som vanligt går middagen ut på att skrämma upp gästerna så mycket som möjligt med diverse historier om damer som går igen i huset. Både en vit dam och en svart dam. Gulp! Jag är löjligt rädd för spöken och måste därför sova med lampan på och ena ögat öppet. Usch, inte trevligt. Måste komma över min spökrädsla....

När jag kom hem sent i går kväll fick jag i alla fall en tur på de nyvallade skidorna. De gled på rejält! Men å andra sidan hade jag inte så bra fäste. Men jag är ändå nöjd med att tejpen nu är borta och jag har "proffsvalla".

Distans: 5,6 km
Tid: 40 minuter
Känsla: Häftigt med värsta glidet!

I dag har jag stressat mellan tandläkarbesök, frissan, massor med jobb, möten med mina skidtjejer. Och just ja, jag hann med ett pass på bandet också innan jag hastade hem och städade. Jag älskar att vara effektiv! Fast nu hamnade jag i soffan och där blir jag kvar i några minuter till innan jag går vidare till sängen. Och sover. Och hoppar över morgonsimmet i morgon bitti. Jag måste soooooova.
Distans: 10 km
Tid: 1:06
Känsla: Hur lätt som helst i dag igen, hade kunnat hålla på hur länge som helst om jag hade haft tid och inte skulle ladda för en skidtävling.

1 kommentar:

Snorkkis sa...

Jag tror att du kommer att ha ett gäng spöken som puffar på dig under loppet, så att du flyyyger fram!