tisdag 2 februari 2010

Inspiration

Jösses vilket program som kom efter Outsiders i går; Gröt, svett och klistervall. Då var jag tvungen att lägga ifrån mig jobbdatorn och bara titta på TV för en gångs skull. Vilken inspiration! Bästa programmet på länge! Jag älskar deras inställning; det SKA göra ont, man SKA ge allt. Allt för OS. Och ändå, fast de tränar så hårt, är helt slutkörda, är det sann glädje som sprids och det är ett leende på läpparna fast blodsmaken nästan känns in i TV-soffan. Ja, jag ryser.

I dag började jag dagen med 1 km simning. Mycket trögt gick det. Dags att vila snart igen. Pratade med träningskompisen om träningsupplägg efter simningen, vi enades om att det är svårt att få dagarna att räcka till när man vill få in allt det roliga. Vi enades också om ett mycket bra mål; en vilodag per vecka. Varje vecka. Det ska jag leva efter. Min vilodag denna vecka är på torsdag. Basta!

Pass nummer två i dag blir i kväll när jag kör nybörjar-BodyCombat. Ett lugnt pass för mig alltså, det handlar mest om att nöta teknik. Det är ju jobbigt det också men inte lika flås-jobbigt som att köra ett helt pass. Dessutom får jag plocka bort de jobbigaste låtarna.... ;-)

Ha en bra dag!

2 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Ja visst var det bra! Jag vill så fruktansvärt gärna jobba med människor som dessa!!

När man inte själv kan bli elitidrottare kan man ju satsa på att jobba med dem ist :)

Marre sa...

Bra för dig Andrea att du rent teoretiskt skulle kunna jobba med sånt här, jag håller alla tummar jag har för att det blir så snart!