måndag 15 februari 2010

Fem arbetsdagar kvar...


... sedan bär det av till Thailand.

Nu är min kropp ganska trött på mig. Den vill nog göra slut tror jag. I går under Functional Moves och BodyCombat kände jag mig nästan bakis, ont i huvudet, lite seg. Hela dagen sprängde och bultade huvudet vilket jag tror beror på vätskebrist, muskelspänningen i axeln och allmän stress. För att bli sams med kroppen igen, struntar jag i måndagslöpningen och fokuserar på min pump i eftermiddag i stället. Har inte bestämt mig om det blir yoga eller inte men antagligen är det väl det jag behöver som mest nu när jag är som mest stressad och stel i kroppen.

I morgon är det morgonsim och lunchjogg. Onsdag vilodag, torsdag morgonjogg på hotellet (om det finns gym där), fredag långpass på ca 15 kilometer. Lördag morgon stressar jag runt och försöker packa det sista för att sedan ÄNTLIGEN sätta mig i bilen på väg mot Arlanda. Hurra!

Förra veckan var en bra vecka sett ur träningsperspektiv, jag hann både vila och träna bra, kvalitativa pass. Kommande två veckor ska jag springa om jag känner för det, simma om jag känner för det, dricka öl om jag känner för det. Semester från allt med andra ord.

Inga kommentarer: