måndag 1 februari 2010

Fettskräck

Vilka människor det finns! Slötittar på Outsiders i dag samtidigt som jag jobbar. Det handlar om en tjej som har fettskräck, hon kan inte röra sig på stan för hon klarar inte av att se feta människor. Hon får panik helt enkelt. Den andra personen det handlar om är en tjej som tävlar i bodybuilding, hon är tydligen Sveriges äldsta bodybuildare. Båda skyr fett men av olika anledningar - första tejejen har fobi och den andra vill komma ner till tävlingsform. Ja, visst är det kul med träning men där någonstans går min gräns, vid deffandet alltså. Fobin kan jag inte riktigt sätta mig in i, jag vet hur jag reagerar när jag ser stora spindlar men att översätta det till fettfobin kan jag inte riktigt.

Det kom en till tjej med i bilden som har fobi för att bli fet själv. Hon väger sig hela tiden, vill fettsuga sig, kan inte bada då hon inte kan visa sig i baddräk ens inför barnen.

Ja, jag lämnar ämnet fett för en stund och fokuserar på trevligare saker. Till exempel vad man kan ägna sin lunch åt - just det, löpning! Vilket pass det blev! Jag struntade i att harva runt i Mellanmjölkslandet och gick direkt in på standardmjölken. Vilken härlig känsla att flyga fram på bandet!

Distans: 7 km medeldistans (4,5 km uppvärmning något snabbare än vanligt, sedan ökning varje 400 meter hela vägen in i mål)
Tid: 46 minuter
Känsla: Lite tungt i början men blev grymt inspierad av en tjej som ställde sig på bandet brevid och bara öste på med tusingar som om hon aldrig gjort något annat.

Efter lite mer jobb drog jag till gymmet för att köra mitt pump-pass, den här gången alldeles själv utan stöd av kollegan som jag brukar teama med. Avslutade med yoga. Ja, lika salig som förra måndagen. Vill yoga varje dag...

I morgon har jag date på badhuset, 06.00. Hoppsan hejsan.

Inga kommentarer: