torsdag 19 februari 2009

Löpbandet väntar

I kväll står löpbandet och väntar tåligt på mig i källaren. Sen jag fick problem med lungorna då det är kallt väder ute, känns det som en befrielse att ha en egen maskin stående där nere. Problemet är bara att det är så tråkigt att nöta på ett band när man kan vara ute i naturen, få friskt luft, heja på någon man springer om (för jag bli ju aldrig omsprungen). Den där riktiga filosofi-stämningen infinner sig inte. Jag antar att det sistnämnda också beror på att det är svårt att komma in den stämningen när man tittar på Sex And The City och förfasas över tjejernas kommentarer. Ja, det är så jag överlever mina minturar och timmar på bandet - genom att glo på olika dvd-filmer. Favoriten är dock BodyCombat 38 men när man sett den hundra gånger och till och med kan alla Dans och Rachels kommentarer, då börjar det bli småtråkigt....

I kväll väntar 6 km lätt distans, det blir ju en baggis! Eller? Förra passet, som var fartlek i totalt 8 km, gick definitivt inte bra. Benen kändes som blyklumpar. Jag hoppas blyet försvunnit. Och att det är något bra SATC-avsnitt som visas i kväll.

Inga kommentarer: