måndag 23 februari 2009

Förebild


Jag har funderat på det här med förebilder. Vem beundrar jag egentligen? Jag tycker ju att Pauline här brevid är supersnygg men skulle jag verkligen vilja se ut som hon? Framför allt - är jag beredd att satsa så mycket som hon gjort för att kunna se ut så? Nej, jag är beredd att svara nej på båda frågorna. Men vem är då min förebild? Malin E-K? Som klarar av att sadla om från elit till nästan-motionär och slå alla med häpnad på marathon trots att hon nyligen fött barn och löpningen består av intervaller runt kvareter där barnet ligger och sover i vagnen? Eller kanske någon som helt och hållet kan leva på sin idrott? Magda Gad som är otroligt hängiven i det hon gör? Eller vill jag kanske jobba som PT, gymägare, cool instruktör som är med på coola convent? Det är inte så självklart för mig. Jag måste nog fundera lite till på det. Eller man kanske inte behöver ha EN förebild, det kanske finns en ultimat kombination av Magdas vinnarskalle, Paulinas magmuskler, Malins löpteknik, BodyPump-Fredriks charm osv. Det kanske är det som blir Marre i slutändan. Hmmm. Ska fundera på det medan jag äter en semla till fikat.

Inga kommentarer: