måndag 23 februari 2009

Egokväll

Ser verkligen fram emot kvällens träning! Det är min egen privata ego-kväll på måndagar då jag hänger på hallen hela kvällen. Börjar med BodyPump 17.00 i en klass med en superduktig instruktör och roliga deltagare, sedan lite återhämtning och fniss innan BodyCombat drar igång 19.15 där jag själv instruerar.

Jag har funderat över det här med vikten av "roliga" deltagare på passen. Givetvis är det mycket instruktören som sätter sin prägel på klassen och med sitt sätt att vara inspirerar eller drar ner klassen. Men det beror ju också mycket på hur man som deltagare uppträder. Om jag bjuder på mig själv, tar i, tjoar, snackar lite mellan låtarna eller om jag bara surmulet lassar på vikter, stirrar in i spegeln och mest suckar mellan låtarna. Med roliga deltagare och en bra instruktör kan man själv prestera mycket mer än man någonsin trodde var möjligt! Våga bjud till lite på nästa pass, låt inte instruktören dra hela passet! Jag lovar Maria, att vara en duktig deltagare i kväll! Fast å andra sidan brukar instruktörer som går på varandras pass vara rena mardrömmen att ha med - de gör ju alltid som de själva tycker i alla falll.... ;-)

Inga kommentarer: