måndag 8 april 2013

Långpass

Sliten efter lördagens konvent bestämde jag mig ändå för att prova springbenen. Solen sken och benen pinnade på oväntat bra så jag kasserade hem 15 härliga kilometrar utan krämpor eller trötthet.

Däremot var passen på eftermiddagen inte att leka med - Functional Moves gick väl i och för sig bra men jag hade tydligen satt ihop ett ganska tufft Crossfit-pass. Som teknikträning hade vi marklyft och jag lade på 40 kg. Hmmm. Vi körde 8 marklyft på varje minut, vila resten av minuten. Gånger fem.

Plockade lite vikt och sen var det dags för stege 15 - 12 - 9 med marklyft, burpees och fällkniv. Avlustade lite fint med uppåtgående stege med 3 thrusters, 3 hand release push-ups och löpning, nästa gång 6 av allt, 9 av allt osv. I sju minuter. Hann med en cirkel mage också. Japp, spypass.

I dag är det måndag och vilodag säger coachen. Amen på den.

Inga kommentarer: