onsdag 23 december 2009

Julen är här!

Sista dagarna innan jul, träningen får klämmas in med spett. Men det går, planerad träning är den träning som blir av. Så sent på måndag kväll fick jag med mig mannen till gymmet, paellan vi ätit en halvtimme innan riskerade att komma upp många gånger. Fick dock till mina 7 km utan större problem

Distans: 7 km lätt
Tid: 46 minuter sisådär, kollade inte så noga
Känsla: Helt OK, kunde springa på hela tiden utan stopp

Avslutade mitt pass ungefär vid niotiden på kvällen. Klockan sju nästa morgon stod jag på bandet igen. Lite för kort återhämtning kan man tycka, och det tyckte kroppen också. Ett kort pass på bandet, 4 jobbiga kilometrar som aldrig tog slut. Sedan drygt en timmes styrketräning. Klockan nio var jag hemma igen och mådde som en drottning! Redo för näst sista arbetsdagen och inhandling av de sista julklapparna.
Ja, man kan väl inte vara en topp-pingla jämt!
Distans: 4 km lätt
Tid: 30 minuter
Känsla: Omg, ta mig här häifrån.....

I dag ska jag försöka få till simning (om det går med hundra jullovsledig ungar i bassängen). Sedan alternativträning i form av julgranspyntning, julskinkefixande och bingospelande. Jajjamensan, det är ju dan före dopparedan mina vänner!

Inga kommentarer: