onsdag 20 maj 2009

Drömmar och magvärk

Jag drömmer mig bort, långt bort. Väldigt många runtomkring har på något magiskt sätt bokat resor till solen och försvinner nu en och en. Utom jag. Jag har aldrig längtat så mycket efter en solsemester som nu. Nu gäller det att övertyga resten av familjen att det är det rätta. Helst vill jag åka direkt efter Stockholm Marathon. Tänk vad härligt! Men som sagt var, både mannen och de två barnen ska övertygas (och chefen förstås). Vi får väl se....

För övrigt lider jag av svår magvärk fast av det positiva slaget. Det blev både core och BodyPump i går. Jag har toklängtat efter att få köra core, det var väldigt länge sedan sist. Och det var helt magiskt. Jag älskar core! Lite tveksam var jag att köra ett pass BodyPump direkt efter, jag var ju helt slut i magen och visste inte om jag skulle kunna utföra korrekta övningar på nästa pass, men med lite finskt sisu gick det vägen! Även det passet var riktigt roligt. Dessutom en instruktör som jag inte brukar gå för, extra roligt.

Nu sitter jag här och känner hur träningsvärken sakta men säkert smyger sig på. Mellan skulderbladen är den redan här (axellyft på core), rumpan börjar kännas, triceps känns stela. Härligt, härligt!

Laddar för BodyCombat i kväll med favvis-team-kompisen!

Inga kommentarer: