måndag 4 maj 2009

Barnvakt sökes

Ibland kör det bara ihop sig. Som i går när det skulle vankas långa intervaller. Fast innan det var det shopping på det stora köpcentrat då bl a examenskläder skulle införskaffas åt två trilskande barn som hatar att handla/prova kläder. Bit ihop, bit ihop....

Vi hade tur som tokar! En ny affär hade öppnat som visade sig ha ALLT vad de små juvelerna önskade. EN ENDA AFFÄR! Jag var i himmelriket. Vi hann med att investera i vår sommar också, men mer om det senare.

När vi äntligen kommer hem inser jag:
1. Mannen ska dra iväg på långpass med en kompis
2. Äldsta dottern (min bästa barnvakt) ska dra till en kompis
3. Om jag ska hinna med löpning + middag + core måste jag springa NU

Efter lite tankeverksamhet kommer jag på en briljant idé - jag sätter sjuåringen på cykel, vi kör uppvärming runt en 2,5 km slinga, sedan sätter jag honom på läktaren vid friidrottsplatsen med nyinköpt tidning, fika, och Nintendo DS och jag springer intervaller medan han tittar på (och jag håller ett öga på honom). Briljant plan! OK, erkänner att jag fick muta med lite godis också. Sedan hem och fixa middag och även core hann jag med. Jag är en superwoman! ;-)

Distans: 3 km uppvärmning, 5 x 800 m på 4 - 4,5 minuter, 2 km nedvarvning
Tid totalt: 50 minuter aktiv tid
Känsla: Tråkigt att springa intervaller på bana - dessutom en bana som Gud glömde, lös sand som det var svårt att få grepp om, inga stiliga gummibanor här inte á la Stadion - men ändå så härligt med brännande känsla i låren och tårar i ögonen av all motvind

Nu väntar en superdupervecka med mycket löpning och bara fokus på det. Det andra får bli som det blir.

Inga kommentarer: