torsdag 7 maj 2009

Backe som tog emot

Backträning på schemat. Lite ångest innan som sig bör. Molnen drog ihop sig, blåsten ökade, regnet började smattra mer och mer ju närmare hemmet jag kom. Modet och viljan att prestera skönk för varje kilometer. Tanken på att ställa in alternativt hitta ett löpband smög sig in bland mina tankar. Tröttheten började smyga sig in efter 250 km i bil och med bara en big toast och kaffe från en Shell-mack i magen som lunch. Inte optimalt. Telefonen ringer. Det är mannen som jg planerat att genomföra kvällens pass med. Hoppades på att även han kommit på andra tankar. Nix pix. Han tyckte tvärtemot att vi också måste vänja oss vid hård vind, rå kyla och regn och inte alltid gömma oss på ett varmt, skönt och jämnt underlag som bandet ger. Klok man!

Inte så mycket att göra, fokusera, genomföra, prestera! Nu känns det riktigt skönt att höra vinden vina, regnet smattra och ligga nerkrupen i soffan under en filt med makaroner och köttbullar i magen. Livet är härligt och jag älskar min man som pushar mig när jag behöver det!

Distans: 4,3 km uppvärmning (26 minuter), 2,7 km 100-meters backe x 10 gånger (20 minuter), 2 km nerjogg (15 minuter). Totalt ca 9 km.
Tid: 60 minuter
Känsla: Första minutrarna av uppvärmningen kändes helt ärligt sk*t! Sedan började jag mjukna upp av mannens småprat (tack älskling). Fem första backarna gick bra, sedan kom mjölksyran smygandes. Nerjoggen gjordes med riktigt tunga och stela ben. Skönt, tungt pass!

Nu väntar en härligt vila i morgon och planering av sista långpasset på lördag. Härliga tider!

Inga kommentarer: