måndag 20 juni 2016

Avdelningen galna saker

1. Tävlingslicens
I dag betalade jag tävlingslicensen till triathlonförbundet. Tydligen är jag anmäld till tävlingsklassen på Vansbro Triathlon. Hur gick det till (SARA DIN LILLA LURING)? Gulp.
2. Sverigetrampet
Jag har följt Simon (det är min coach vän) när han trampat sig genom Sverige. Att cykla genom Sverige är nog så tufft, att göra det utan någon som helst energi är.... galet. Det är precis det han gör. 240 mil utan mat. Han började med att äta upp sig 18 kg och har nu tappat 12 kg på 2 veckor. 

Ett team följer honom och kollar hans värden. I dag vid 12 går han i mål i Smygehuk. Galet. Han vill på detta sätt uppmärksamma fattigdom, miljötänk samt samla in pengar till trädplantering vid Victoriasjön. Läs mer här, här och här. Jag vet inte men min Vätternrunda i spöregn verkar som en femstjärnig semester helt plötsligt....

Inga kommentarer: