måndag 16 november 2015

Ladda batterierna

Det är grått, kallt, mulet, mörkt men om exakt 10 dagar lyfter jag mot solen för att ladda batterierna. Närmare bestämt till detta ställe. Ön vars motto är "No stress".
Att fylla på batterierna kan också vara att börja helgen med fredagsfys, 60 minuter svettspinning innan fredagsmys med barnen. Tacos förstås.
 
Lördag morgon och simdejt med simpisen.
Hon hade skrivit ett monsterpass på 90 minuter. Höll på att dö där en sväng (bilden är tagen efter passet, därav #ringsundertheeyesandnotpågrundavageifyouunderstand). Passet var för mig 3500 meter och själva serien var inte att leka med:
 
400 fr
4 x 100 start 2:15 paddlar
300 fr
4 x 75 start 2:00 paddlar
200 fr
4 x 50 start 1:15 paddlar
100 fr
4 x 25 start 0:35 paddlar
 
Plus teknik och så fenor på slutet. Resten av dagen firade vi Dottern som helt plötsligt blivit 18 år. Hur gick det till?
Somnade ovaggat efter filmhäng i soffan (Präst i paradiset, inte världens bästa film men helt OK).

Söndag morgon, inser att jag har en massa saker att styra upp som jag glömt/förträngt. Bestämmer att jag ändå har tid för en jogg så jag ger mig ut i duggregn och grå himmel. Pojkvän får hänga med som tempohållare (dvs se till att jag håller jämnt tempo, inte högt) och björn/vargskrämma. 12 km senare är hjärnan och kroppen glad igen.

Möte och under mötet har mina små söta barn (tja söta i alla fall) bestämt att vi ska åka på bio. Kul! Mat på kinarestaurang och sen 2,5 timme Bond. Perfekt kväll. Laddade batterier. Åt klassikern friterad kyckling med sötsur sås samt friterad banan med glass till efterrätt. Fortfarande mätt.

1 kommentar:

Jessica sa...

Åh, jösses vad strandbilden gjorde mig sugen på att åka...Ha en underbar resa :)