söndag 22 mars 2015

Världsvattendagen

Hur spenderar man den bäst? På simhallen förstås. Teamade upp med bästa simcoachen SSSSara och först ut var Aquabike.
Det är kondition och styrka i vattnet med en låtsashäst (se ovan). Man ska "cykla", stå på den och göra benböj, armhävningar, dips - ja alla möjliga övningar som kräver "här-och-nu-känsla" och balans. Rätt vad det är så ramlar man på någon kompis. Mysigt.

Sen fortsatte vi med vattengympa. Och varje gång jag provar slås jag av hur jobbigt det är. Hualigen.

Det var också lagkapp för sponsorerna till Sim77. Och vi kom tvåa! Hurra! Vi är så bra vi på IT. Bild på hela silverlaget. 4 x 25 meter så det var sjukt jobbigt för mig som är van med långdistans. Jag blir så stressad när det ska gå snabbt. Lyckades dock fjäska till mig hos huvuddomaren så INGEN fick dyka i. Det tyckte Sara var bra för hon var så osäker på just det momentet. :)
Ja OK, det var bara två lag med och jag fick inte ens vara med på videon för jag körde sista-sträckan för vårt lag. Men ändå. Det ser snyggt ut!

Inga kommentarer: