måndag 16 mars 2015

Ljuset i tunneln

Eller är det bara våren? Hur som helst börjar kroppen kännas OK. I går ägnade jag mig åt en enorm träningsutmaning - promenadbingo. Och dåligt gick det. Borde vara fyra i rad och inte fem i rad tycker jag.
Bingo-Berra ovan snackade om vinst varje gång men när vi konfronterade henne med det mumlade hon något om hälsovinst.... Jada, jada, ungefär som att säga att frukt är godis. Det är det INTE.

Jag och fina vännen var dock nöjda ändå trots att nummer 17 aldrig dök upp.
Kvällen avslutades med skiftesintervaller och crossfit. Kroppen var med mig, halleluja.

Skiftesintervaller, vad kan det vara för skumt då? Jo, det är intervaller där du under en stund (i detta fall 2 minuter) ligger över din tröskel (ungefär 120 % av tröskel) och sedan direkt går ner strax under tröskel i 4 minuter. Två gånger så och de två sista gångerna fyra minuter under tröskel och schmack över tröskel i 2 minuter. Skön, pirrande känsla i benen. Du ska lära dig att jobba med mjölksyra och givetvis bredda din repertoar.
I dag har jag samtalat med coachen som säger lugn och fin. Kunde jag ju räkna ut med lilltån. Så kort, kort löp (konstaterar att skidspåren nu är borta), 5 minuter roddmaskin och sen fyra set av knäböj, marklyft, chins och dips. Busade till det och strösslade blandningen med latsdrag och mage också.

Inga kommentarer: