torsdag 19 december 2013

Hur många cyklar har du?

I går hade jag trevligt sällskap i bilen till Storstaden, dottern till en kollega. Hon är lite mer av en danstyp men ska nu köra ett skidlopp i början "för en Klassiker ska man väl göra någon gång". Vi kom in på träning och cykling (vilket hon tycker är fasansfullt tråkigt) och då kommer den där frågan - vad har du för cykel? Tja, alltså.... Jag tycker ju alltid att jag en cykel för lite. Alltid. Och då ska tilläggas att jag aldrig kan cykla till en fest eller så för jag har ingen cykel att cykla på. Trots att jag numera har tre cyklar. Hrmpf.

Min nummer ett som alltid kommer att vara nummer ett, racer-Meridan.

Och så nummer två som jag har haft en hatkärlek till men som jag numera älskar, skogs-Meridan.

Sist men inte minst min allra nyaste kärlek som jag inte riktigt har lärt känna än, Getingen.
Hur många cyklar har du/behöver du?

Inga kommentarer: