måndag 16 juli 2012

Nu då?

Post-marathon-depressionen slog över mig som en bomb i dag (fråga Mannen som fått parera den hela dagen). Känner mig rastlös, grinig, trött, pigg, konstig. Hade en fundering på att lätt MTB-pass i dag men när Sonen valde en kompis framför sin griniga mamma, struntade jag i det också. Fortsätter att vara grinig och sur en stund till och vilar vidare.

I morgon ska jag dock träna igen, morgonträning de lux. Cirkelträning. Men jag får se hur mycket jag kör själv, kanske skriker på de andra... Hoppas kunna träna på kvällskvisten också, kanske MTB, kanske BodyStep. Vi får se hur kroppen känns.

Träningen denna vecka får bero helt och hållet på vad kroppen vill. Gärna MTB, lugna pass. Kanske en jogg om det känns OK. Nästa vecka, då kör jag igång med lite mer löpning och veckan efter ska jag försöka ge mig på mitt 4,5-timmes marathonträningsprogram men ta det lugnt med kvalitetspassen en stund till. Ser faktiskt fram emot det (trots att jag såg att det redan denna vecka är 16 km på schemat, gulp).

Inga kommentarer: