söndag 24 juli 2011

Mellanlandning

Nu har vi lämnat Öland för den här gången. Avslutade veckan med en konsert - Micke Syd och Tommy Ekman körde gamla godingar från Freestyle och Gyllene Tider-eran. Underbart! Sommarkvällen var sådär ljuvlig som bara sommaren i Sverige på en ö kan vara.

Tidigare på dagen hade jag och Mannen hunnit med både strandchill och löpningschill. Vår nya sport är att hitta nya stigar, nya vägar och upptäcka saker. Mycket roligare än att följa utstakade slingor (som i och för sig är väldigt vackra vid Böda). Jag kan lura benen att springa precis hur långt som helst. Just den här dagen blev det dock ett kort pass.

Har glömt att rapportera om min 100 PushUps-utmaning. Det går riktigt bra. I förrgår gjorde jag för första gången 100 st. Så nöjd! Det är uppdelat på fem set så det är inte rakt av 100 stycken. Men ändå! I dag fick jag göra 120 st, det börjar bli lite too much, även för super-Marre. Funderar på att börja om på programmet och verkligen bara fokusera på teknik, teknik, teknik. Armhävningar kan vara riktigt roliga. Hon som inspirerade mig till att börja, Johanna, en combat-kollega, hon har GRYM teknik. Mitt mål är att göra lika snygga armhävningar som hon inom kort. I'll be back.

Har mellanlandat hos svärmor, fick middag, automatisk barnvakt så då drog vi iväg på kvällsjogg. Som sig bör i Mannens hemstad, fick jag veta allt om gamla förälskelser, hångelbuskar och annat. Jadajada. Stängde av öronen och njöt av att vara ute i den fina sommarkvällen, kändes speciellt bra med tanke på att vi kört en 40 mil bil sisådär (eller vi och vi, Mannen har kört medan jag och barnen slumrat/löst korsord/ätit glass).

Nu väntar Åland, löpning på sommarvarma klippor, jihaa!

Inga kommentarer: