tisdag 10 november 2009

Tantgympa?

Hösten är verkligen här. Ingen sol på flera dagar, det är mörkt från morgon till kväll. På vägen hem snöade det rejält så det blev en jobbig bilfärd hem. Hann hem i god tid för att hinna med barnens läxor ordentligt och sedan förbereda för dotterns födelsedag.

När middagen låg i magen hade jag ändå gott om tid att följa med kompisen på en helkväll i badhuset. Det är vuxenkväll på tisdagar, något jag inte provat på tidigare. Det var kandelabrer tända, en mysig och lugn stämning. Jag simmade på många längder i lugnt tempo. Tills ett gäng på 15 - 20 killar kom in och tjoade runt.... Det hann bli 56 längder i alla fall (1400 meter), det längsta jag någonsin simmat.

Efter simningen pustade vi ut, skvallrade och analyserade livet, planerade för fest. Sedan lurades jag med på hennes vattengympa. Jag, på vattengympa? Det är väl bara blåhåriga tanter som går på vattengympa, eller? I bassängen väntade ett helt gäng killar/gubbar, några tanter men några tjejer också. Vanliga människor alltså. Inga blåhåriga tanter i blommiga badmössor alltså. När väl träningen började började jag sakta ta tillbaka alla mina förutfattade meningar. Vilken träning! Shit vad jobbigt! Här snackar vi core-träning. Kommer definitivt att känna av mage, rygg, axlar och triceps.....

Nu är det soffan och bloggkoll, nöjd och trött, vidgat mina vyer ytterligare. Dans i söndags och tant, eller jag menar vattengympa i dag. Hur ska den här veckan sluta?

Inga kommentarer: