måndag 9 november 2009

Best of the Best helg!

Jag är helt slut som människa. Jag har ont överallt. Speciellt i höfterna och musklerna i sidan. Aj, aj, aj.

I fredags var planen att förutom morgonsimmet också köra spinning för första gången på länge. Det blev det inte. Efter en jobbig dag på jobbet kände jag mer för att rensa hjärnan på ett löppass ute i friska luften, det blev en kort runda på kvällskvisten innan middag, vin och chips.

Distans: 4,7 km lätt
Tid: 28 minuter
Känsla: Kunde trycka på rejält och det kändes riktigt bra!

På lördag morgon väntade hamsterbandet på mig. Bestämde mig för att testa intervaller trots den tidiga timmen, bra satsning visade det sig. Vilken skön känsla att bara få nöta på utan att behöva tänka på hur snabbt man springer under intervallerna, bara att hänga med bandet och undvika att smasha i väggen.

Distans: 2 km uppvärmning, 5 x 400 meter (11,5 km/h), 1,5 km nedvarvning
Tid: 15 minuter + 15 minuter + 9 minuter
Känsla: Härligt och roligt!

Och sedan, på söndag, det bästa av allt! Best of the best! Startade i bilen vid fem på morgonen, hämtade upp kompisarna och sen drog vi iväg. Piggnade till efter ett par timmar i bilen och körde järnet. Fast först fick vi se en uppvisning av Freestyler (?), ett gäng identiska tjejer som körde på en "surfingbräda" med gummisnoddar fastsatta i händerna och fötterna. Hmmmm. Kan det bli något av det här?

Pass 1 - Afro
Roligt, annorlunda, spännande. Men ingen aha-upplevelse direkt. Coolt med levande musik!

Pass 2 - Let's move Salsa, tjohooo vad kul!

Pass 3 - Kombinationsträning
Martin, mmmmmmm, vilken kille. Och vilken rolig träning! Ska absolut köpa boken.

Pass 4 - BodyJam
Gick faktiskt att hänga med den här gången, riktigt roligt.

Pass 5 -GymGlam
Äntligen fick jag träffa bloggerskan i verkligheten. Cool tjej och bra träning.

Pass 6 - Booty
Nej, dans är inget för mig. Jag hade jättesvårt att hänga med och hittade inget direkt flow.

Summa
Lite för mycket dans för min smak, dålig lokal, mässan var kul, engagerade arrangörer som gjorde allt för att vi skulle trivas. Ja, nöjd!

Inga kommentarer: