fredag 16 augusti 2013

Beslutet är taget

I morse stod vi med hundratals andra vid starten av Kalmar Ironman för att testa delar av simbanan. Häftig upplevelse! I alla fall innan..... För jag hade panik där ute kan jag berätta, såg inget och kände mig väldigt, väldigt lite bland de gigantiska vågorna. Usch. 

Tillbaka till hotellet för frukost och kort vila innan testet skulle utföras. The Test.

Tejpade foten i en halvtimme, nojjade och drog iväg.

Sprang till simstarten för att konstatera att vågorna var ÄNNU större. Sprang vidare. Visst känns det i foten, det vore konstigt annars, men smärtan är i alla fall på en kort jogg hanterbar. Så jag kör. Jag KÖR!

Har köpt Voltaren som jag ska använda för första gången på tävling. Jag startar och hoppas jag övervinner vågorna, trampar i motvind på Öland och springer så länge foten håller. Så får det bli. 

Håll tummarna för att det går vägen!

1 kommentar:

Färgfilm sa...

Härligt att höra! Jag önskar dig en fantastisk upplevelse i morgon! Kommer att följa er med stor spänning och beundran :)!