onsdag 7 augusti 2013

Styrketräning - ja tack

Det har blivit dåligt med styrka under sommaren, något pass här och var bara. I söndags var jag på Functional Moves för första gången på länge. Har gått som en anka i flera dagar efter det. I går kväll spädde jag på det hela med att svinga ryska kulor så det är bara att vänta in ny ankgång. Varmt och svettigt var det också, höll på att tappa kulan en gång på grund av allt handsvett.

Gårdagens pass:

Uppvärmning - springa runt, hoppa lite, värma upp leder

Svinglek - med några nybörjare med bestämde jag mig för att hålla det basic, enbart tvåhandssvingar och enhandssvingar men desto fler.....

Stege - två gånger och jag kan lova att det brände både här och var.
Mage - tabata ett med crossfit situps, tabata två med sidoplanka och "vila" i vanlig planka.

Stretch - där jag mest gled omkring i mitt svett.

Innan passet drog jag, något motvilligt, iväg på racern och cyklade i exakt en timme. Försökte bränna på ordentligt - de korta passen nu ska vara riktigt hårda och tuffa nu. Blev osams med Mannen någonstans i mitten och fick köra själv. Lika bra det för det gav ju bränsle till benen att trycka på extra hårt.

Inga kommentarer: