tisdag 2 augusti 2011

Allt gick fel, typ

Hade laddat hela dagen för ett underbart racerpass senare på kvällen. Efter middag och andra bestyr (läs tvättmaskinseländetsomgårvarmdygnetrunt). Mannen hade somnat till ute på altanen efter middagen och var som sig bör riktigt, riktigt citronig när han vaknade. Strunt samma, han hade löpningsplaner så jag behövde inte bry mig.

På med blöjbyxor, linne, hjälm, cykelskor, Garmin, vatten, telefon. Ner i garaget för att hämta cykeln och pumpa den. Precis när jag skruvat bort ventilhatten, börjar det pysa konstigt från slangen. Jomenvisstsörru, punktering. Ventilen hade "ätit" sig in i slangen och skapat ett hål. In igen till citronig man för att be om hjälp att fixa. Suckar, stön, anklagelser om att jag själv hade fixat punka och minsann själv fick fixa punka, smäll med hjul, pust. Där gick luften ur mig totalt. Blev så matt. Till slut var cykeln klar. Då ringer sonen och vill ha leverans av badkläder. In igen, leta efter badgrejor, hitta en lämplig väska som jag kan cykla med.

Äntligen iväg, först till sonen och sedan på racertur. Redan från början kändes benen ovanligt tunga. Det var motvind. Hela tiden. Drog ner på tempot. Otroligt trist att cykla själv. Trist, trist, trist. Vissa stunder kunde jag i nerförsbackar känna viss glädje men mest var det en kamp.

Nåväl, vissa pass är så. Nästa gång har jag en bättre uppvärmning och då går det bättre.

I går skulle jag börja Go Gla Träning. Vågade inte eftersom rumplyft stod på schemat och jag laddar för ett längre löppass i dag. Ingen bra kombination. Och dessutom har jag redan en enorm träningsvärk i rumpan efter combat. Så i dag, efter löpningen, blir det rumplyft x 50 plus armhävningar x 50. Det blir underbart!

Inga kommentarer: