torsdag 25 augusti 2011

Kvalitet

Det är så lätt att säga att jag ska leva i nuet, jag ska träna med kvalitet men sen att verkligen genomföra det är trixit. Jag tänker ofta - bara jag kommit halvvägs på mitt långpass kommer det att kännas bra, bara jag kört det här passet klart, bara jag gjort den tävlingen, och vad jobbig den sista backintervallen kommer att kännas. Men hallå? Det är ju varje kilometer som ska få en chans att delta i helheten, varje pass ska göra skillnad, varje del av backintervallen ska ge mig starka ben och djupa lungor. Ett citat från Annelie Pompes sida, så sant, så rätt och så svårt:

"Jag satsar stenhårt på kvalitet – varje träningspass ska vara det bästa träningspass jag kan göra just då. Det ger en närvaro i träningen att fokusera på en sak i taget. Varje övning, varje simtag, varje löpsteg, varje andetag – så bra som möjligt."

Inga kommentarer: