söndag 28 augusti 2011

Jag har fångat räven!

Äntligen fastnade MTB-räven på bild! Som jag har kämpat. Oftast ligger jag ett par hundra meter efter henne så då är det lite svårt att få en bild. En rumpa som blir suddig är ju inte så glamoröst. Men efter gårdagens tripp på dryga 2 mil landade vi för bastubad en ljummen augustikväll och då passade jag på. När hon minst anade det. Så här är hon, gott folk, den grymma MTB-räven som ska lära mig ALLT om MTB. Det kommer att ta tid. En hundra år sisådär.I går strök jag mitt långpass då kroppen kändes mysko, huvudet var för stressigt. Det kändes inte OK helt enkelt. Valde att strunta i det i dag också eftersom jag har mina pass på gymmet i kväll. Dagen började med hällregn, jag sände en tanke till Mannen och hans MTB-kompis som var ute och cyklade medan jag själv tog en kopp kaffe till. Tänkte stryka löpningen helt till förmån för tvättstugestjänst. Kom upp från tvättstugan och får se att solen börjar skymta bakom molnen, men vad tusan. På´t bara. Kör väl så långt jag orkar. Ingen press, inga tider. Här en före-bild. Och en något rödlätt efter-bild. Närmare bestämt 11 km efter.Nu är det dags för tvättstugan igen. Återhämtning kallas det.

Inga kommentarer: