lördag 6 augusti 2011

Bloggen ekar tom...

... Marre njuter av sista semesterdagarna, t ex blev jag bjuden av hallon- och rabarberpaj av sonen i går, mums. Så kan det vara. Men nu börjar det dra ihop sig mot jobb igen. På måndag smäller det, men det känns helt OK faktiskt. Det har varit en helt underbar semester, 4 veckor av sol, vila, mys.

Veckan har gått i träningens tecken - hittills har jag satsat på styrka och löpning. Det har blivit ett kort pass, ett lite längre, ett back-pass och senare i kväll lägger jag till ett till kort pass. Har hunnit med racer, BodyPump, Functional Moves också. Och håll i er - jag har blivit med MTB. Helt otippat eftersom det egentligen är Mannen som jagat en MTB hur länge som helst. Men hur det nu var så åkte vi iväg till min favoritcykelaffär, Claesons Cykel, gubben ger ett "offer you can not refuse" och då blev vi med cykel båda två. Han fick en lite mer värsting än jag men det gör inget. Tror han kommer att åka betyligt mer cykel än jag. Jag "fick" en Merida Matts Maroon, låter väl flott?Vi har hunnit med en kort provrunda i skogen i dag. Ruskigt kul men jag inser att jag har noll koll på mtb-åkning. Måste gå en nybörjarkurs snarast möjligt. Jag skriker högt som en tant vid varje stor sten, vattenpöl, gren eller andra läskiga saker. Det mest läskiga är att bli lortig. Min cykel är ju VIT och fin för guds skull. Sonen däremot, han ägde där i skogarna. Jösses vad han trampade på, mamsen hade inte en chans!Nämen om jag skulle dra iväg på det där löppasset då så jag kan dricka ett glas vin efteråt då.

Inga kommentarer: