måndag 11 april 2011

Konstig medelvecka

Nu laddar jag för medelvecka! Låter Svenssonaktigt, jag vet, men är det medel så är det. Förra veckans återhämtningsvecka blev väldigt märklig. En planerad vilodag i onsdags men eftersom långpasset var så otroligt jobbigt på lördagen och jag mådde halvskumt på söndgen, hoppade jag över mina kvällspass. Trist men klokt tror jag för i dag är jag pigg som en lärka! Nu är det dags att planera veckan, det blir lite svårt eftersom vi ska på långweekend i Sälen. Jihaaa! Har sett fram emot en vårvecka i fjällen hur länge som helst och eftersom vår julvecka var kall och mycket fokus låg på längdskidor, ska det bli riktigt skönt att bara få åka utför, umgås, hoppas på solglimtar och dricka öl. :-) Och det är en häftig tävling där som pågår, SkiFuntastic. Coolt! Börjar dock medelveckan hårt, sen blir det troligtvis ingen träning alls i Sälen (förutom nerför då).

Måndag - lätt löpning och BodyPump
Tisdag - löpning ca 10 km
Onsdag - Functional Moves och spinning
Torsdag - Vila
Fredag - Ev morgonjogg
Lördag - Vila
Söndag - Ev yoga om jag hinner hem

Följde också underbara MarathonMia under lördagen och söndagen när hon sprang TEC 16 mil. Tyvärr fick hon bryta efter 12 mil (tänk att hon sprang 12 mil!!!!) på grund av problem med andning/lungorna. Trist men klokt. Hon är tamejtusan inte klok den tjejen. Respekt! Emelie Andersen vann tjejklassen på tiden 17:40:25. Hon springer alltså snabbare på milen i 16 mil än jag springer en mil....

Inga kommentarer: