torsdag 21 april 2011

Äggande

Ägg är nyttigt därför äter jag rejält med såna i påsk, drar igång redan innan morgonfikat med dessa små rackare (tuppen/hönan verkar skämmas för mina tilltag).

Nu är ribban lagd! Kan för övrigt meddela att jag redan tidigare i veckan fick ett påskägg fyllt med godis som jag öppnade och sedan gömde för att inte tömma den innan påsk. Gömde den så bra att jag glömde bort vart. Exakt NU kom jag på att jag la ner den i min resväska i garderoben (hoppas familjen inte läser det här nu och tömmer ägget medan jag jobbar).

I går blev det inga ägg, däremot TRE pass. Började med underbar morgonjogg, sedan Functional Moves och avslutade på topp (inte) med spinning. Spinningen var märklig i går, jag fick aldrig till det riktigt. Pulsen ville inte upp, hur jag än jobbade och trixade. Kanske är benen trötta efter mängdträningen i veckan. I dag blir det "bara" ett pass, kvalitetspass löpning. Kanske intervaller, kanske backe, beror på vad som känns äggande i kväll. Någon i Norrlandshålan som vill haka på? Se det som uppvärmning innan färd till Blåkulla.

1 kommentar:

Carina sa...

Hmmmm vad är morgonjobb för sorts träning???? Kan man regga det på funbeat?

Glad Påsk!
Vi ses på Blåkulla! Vilken fest vi ska ha :)
Kram!