fredag 30 augusti 2019

30 saker i september

Träningsglädje hade en sån härlig lista så den snor jag rätt av (men med mina punkter förstås). Jag som älskar listar, jag som älskar att planera, jag som älskar att bocka av.

1. Härvarande - inte rusa utan stanna upp i både det goda och det jobbiga.
2. Vakna med Hans armar om mig, Hans varma andedräkt mot min nacke, Hans värme som sprider sig till mig. Oftare än nu.

3. Yoga! Två gånger på sex dagar har gett mig mersmak. Kan september ge mig yoga en gång i veckan så blir jag och min kropp glada. Yoga kan också vara meditation. Yoga kan också vara hemma på min matta.

4. Skratt. Jag har så många roliga saker inplanerade i mitt september! Men inte bara de inplanerade sakerna ska ge skratt utan ta tillvara på varje-dags-skrattet. Låta det bubbla fram.

5. Träningshelg med en fin vän i Sälen. Puls, andetag och champagne. Hur låter det?

6. Styrketräning - välkommen in i mitt liv! Sedan i söndags har jag styrketränat på något sätt VARJE DAG. Kroppen är chockad men vill mer. Så mycket mer.
7. Struktur. Väljer mellan två upplägg som båda startar i mitten av september. Vilket det än blir blir det superbra. Det handlar om styrka det också. Vill bygga, bygga, bygga.

8. Springa. Det fortsätter jag med, Lidingöloppet väntar i slutet av månaden och jag börjar september med ett långpass löpning.

9. Dricka champagne. Mer champagne. Jag älskar champagne. Till gröt exempelvis.
10. Balans. Att ge och ta. Att styra sin egen tid. Att vara snäll mot mig själv.

11. Mod! Våga utmana mig själv även om det känns läskigt, svårt, jobbigt.

12. En skogspromenad med någon jag tycker om.

13. Saknad. Ja, Dottern har flygit sin kos, i slutet av september försvinner också Sonen i fem veckor. Men jag är glad för att de vågar, att de är modiga och jag kämpar med mina egna känslor så de inte spiller över deras glädje. Jag är glad för dem, det är jag, men jag vill också ha dem nära. Svårt.

14. Att bara vara, sitta i soffan med en bok/serie/ingenting. Andas.

15. Rensa - välja några skåp/lådor och bara göra det. Hur svårt kan det vara?

16. Njuta.

17. Inte planera varje minut av mitt liv.

18. Träffa en vän som jag inte sett på länge och som jag länge tänkt att jag vill se.

19. Boka in den där helgen med studievännen som jag längtar sååååå efter.

20. Ta hand om mina fötter. Behövs.

21. Struktur på maten - mer bra saker, mindre av det dåliga.

22. Gå på bio!

23. Ta en kaffe utomhus.

24. Gå på en konsert eller föreställning eller teater eller annat.

25. Skriva mer. Jag älskar att skriva men tar mig inte tid till det.

26. Fortsätta med att mala böcker. Ljudböcker eller pappersböcker.

27. Inte älta. Släpp taget, gå vidare. Ibland hamnar jag i en ond spiral där backspegeln är större än vindrutan. Vill inte vara där.

28. Gå till kiropraktor, ryggen bråkar och jag vet att den behöver en knäck.

29. Gå till tandläkaren (har tandläkarskräck så jag skjuter upp det hela tiden och ideligen).

30. Resa grönare. Ta tåget mer, plocka fram en cykel, promenera. Har kommit in i en bekvämlighetsrutin där jag alltid väljer bilen.

Hur blir din september?

Inga kommentarer: