söndag 28 december 2014

Simstart

Morgonsim på Experium i dag. En vecka sedan jag simmade sist, det märktes. Hängde på låset och gled ner i bassängen exakt 09:00 för pyramiden, 50-100-200-400-200-100-50. Gick bra till fyrahundringen, sen började den lilla bassängen fyllas. Fick låtsas att det var simstart i en tri-tävling och simma över ett par kärringar. Någon annan plaskade jag väldigt mycket vid så hen förstod att hen var i vägen. 

Lyckades dock behärska mig så jag inte hamnade i slagsmål men det var ruskigt nära då en dam tyckte hon kunde ändra simriktning från den vanliga till att simma tvärs över. Grrrr.

Avslutade med 200 m lugnt sim för att återfå kontroll över nerver och andning.

Resten av dagen backhäng och eventuellt en gluhwein i husvagnen längre ner. Eventuellt. Nu är jag slut som artist och måste sova middag. Partypingla? Not so much....

Inga kommentarer: