måndag 8 december 2014

Att hoppa över pass

Jag har haft en helt makalös helg. Dottern kom hem och grabbarna drog iväg på skidåkning så det blev tjejsnack all in. Älskar att ha en dotter som är 17 år, måste vara den bästa åldern. Älskar speciellt att ha en dotter som är 17 år och mörkrädd för då får man sällis i dubbelsängen när Mannen är borta....
I träningsväg har förra veckan varit en återhämtningsvecka. Få pass, lugna pass och en Marre som kryper på väggarna. Men jag märker förstås också hur bra det är med dessa veckor, orken kommer tillbaka både kroppsligt och mentalt. I helgen var det "bara" fredagsmys, ett kort spinning+löp och så egentligen styrka och sim i går. Men ärligt talat, jag orkade inte. Tänkte att jag skulle gå på yoga i stället för att simma men jag hamnde i soffan och blev kvar där. Och det är helt OK. Jag menar - jag ska ju inte vara med i OS eller så. Inte än i alla fall. Mannen slipade vår trappa, jag fixade några jobbgrejer och mest bara njöt.

Nyss trillade månadens träningsprogram ner i mailen och jag är sjukt taggad. Ser att det är mycket skidåkning och jag ber till gudarna att Sälen får igång på sina längdspår fort som attan. Helst redan till helgen! För övrigt kör jag stakmaskin på gymmet i dag. Det ska bli roligt och jobbigt. Kanske mest jobbigt för jag kom precis ihåg hur tråkigt det är att stå och dra i de där snörena. Bit ihop, bit ihop.....

Inga kommentarer: