tisdag 16 september 2014

Mellis

Under sommaren har jag hamnat i ett mat/godisträsk som är ytterst svårt att ta sig ur. Min mage har helt gjort slut med mig sedan Kalmar. Den har sagt SKÄRP DIG KVINNA ungefär en miljard gånger men jag har väl inte direkt varit lyhörd. Milt sagt.

Det största problemet är att jag slarvar, jag äter för sällan och för lite på jobbet för jag anser mig inte ha "tid". När jag sen kommer hem så hugger jag vad jag än hittar i alla skåp och trycker i mig för att blodsockernivåerna är vid skoskaften.

Men i dag har jag faktiskt med mig mellis till jobbet och har planerat in riktig lunch. Ett första steg. Min mellis i dag är närodlade tomater, keso och fröknäcke. Lyxmellis för det kommer jag typ att ha i dag och aldrig mer men jag får väl passa på att skryta....

Nu köpte jag fröknäcke (som är helt fantastiskt) men jag borde väl kunna baka det själv? Någon som har recept på ett ENKELT fröknäcke? Ni minns att jag har tummen mitt i handen och kan få den enklaste deg att bli som cement, fastna på konstiga kroppsdelar eller skära sig. Kom igen, hit me!

Inga kommentarer: