måndag 5 maj 2014

Valborg och sånt

Bloggtorka i nästan en vecka, jag förstår att ni (två) läsare som är kvar måste ha bitit naglarna av er och funderat över vad jag pysslat med. Då ska jag stilla er nyfikenhet. Det har varit en mycket händelserik Valborg, det kan jag lova. Det hände en grej på tisdag kväll som gjorde att det inte blev riktigt som det var tänkt. Dottern ringde från sjukhuset långt-bort-i-stan och hade blivit inlagd så onsdag morgon var det jag som checkade in på sjukhuset vid sju. Fann då denna söta tjej, hennes kaninis och tigern.
Efter en miljard läskiga prover fick hon åka hem framåt eftermiddagen och då checkade jag in som logivärd på Buster Cup. Annorlunda men kul. Jobbade till midnatt innan vi drog oss hem i snöstorm.

Torsdag morgon, snabbt i med packning, cyklar och svärmor i bilen för vi skulle till havet. Minus svärmor för hon skulle till annan adress.

Vi välkomnas av kramar, sol, hagel, storm, snö och kaffe. Ungefär i den ordningen. Var ute på båttur och njöt av livet. Fram till 22 för då var alla partypinglor alldeles trötta och gick och la sig.
Fredag morgon sken solen och grabbarna drog iväg på cyklar medan jag och Kicki drog på oss löparskorna för en lugn runda. Jag hade det jättetufft hela vägen, kunde inte begripa varför pulsen gick upp så. Hade glömt min klocka hemma så vi litade helt på Kickis. När jag reggade tiden på Funbeat insåg jag att vi hållit en hastighet som jag nästan aldrig håller på "myspass", dessutom var dessa vägar som en berg- och dalbana. Mmmmm.
Hem, städa och piffa i den nyinköpta husvagnen, krama på Dottern som kommit hem till oss igen, mys. Upp tidigt på lördag morgon för att cykla 11 mil på racer. Kallt som tusan men solen sken. Som vanligt motvind vart vi än cyklade. Gott fika dock¨.
På kvällen grillning med kompisar, mycket att ta igen.

Söndag morgon, något tung i huvudet efter vin och bubbel men på med skorna och ut med Kicki igen. Gick ganska bra och lyckades dra ihop 25 km bara sådär. Kanske tack vare att MTB-räven guidade oss via telefon och vilken sträcka vi än frågade om längd på så delade hon med två när hon angav avståndet. Då blir det lätt 25 km till slut.....
Nu är det måndag och mitt måndagslöfte är att blogga VARJE dag den här veckan. Det ni.

Inga kommentarer: